Eğitimciler altıncı kez buluştu
Masters Training International'ın ana sponsorluğu; Prometheus Danışmanlık ve Xerox'un resmi sponsorluğunda gerçekleştirdiğimiz zirvede "Eğitimde Etkinlik mi Etkililik mi?", "İnsan Kaynaklarının Kurum Kültüründeki Rolü", "Yapı Kredi Eğitim Yaklaşımı ve Karma Eğitim Uygulamaları", "Eğitim Bölümünün Yapılanmasında Bir Örnek Uygulama: DHL", "Yönetici Gelişim Programları", "Eğitimin Etkinliği NLP ile Nasıl Artabilir?", "Yönetici mi, Lider mi? Eğitim mi, Gelişim mi?", "Eğitimin Amacı Ne Olmalı?", "MT Eğitimleri Out, MN Eğitimleri In", "Performans Yönetimi - Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar", "e-Learning Profesyonellerinin Dünyası", "EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerleme", "Şirketlerde Çalışan Takımlarla Yüksek Performansa Ulaşmak", "Yaşayan Eğitimler Yaratmak" ve "Kurumlarda Bireysel Saygı" gibi başlıklar ele alındı.
Yaşayan eğitimler yaratmak
Zirvenin konuşmacılarından biri olan, May Danışmanlık'ın kurucusu Dr. Sema Özçer; sunumunda "Neden eğitim? Nasıl bir eğitim istiyoruz? Nerede yanlış yapıyoruz?" sorularının yanıtını aradı. Eğitimin odak noktası, amacı, tasarımı ve kimin için yapıldığı konusunda zaman zaman yanılgılara düşüldüğünü vurgulayan Özçer, "Yaşayan"; yani gerçek öğrenme sağlayan, uygulanarak yaşatılan bir eğitim sağlamak için bilgi açığına odaklı, öğrenme sağlayacak, iş ortamına transferi kolaylaştıracak ve iş performansını artıracak çözümler üretilmesi gerektiğini belirtti. Özçer bu noktada izlenmesi gereken adımları ise, "Gereksinimlerin tespit edilmesi, ortamın analizi, katılımcıların ortak çalışması, yöneticilerin desteğinin alınması, üst yönetimin desteğinin alınması, eğitim amaçlarının belirlenmesi, eğitimin kapsam ve içeriğinin oluşturulması, eğitim araç ve yöntemlerine karar verilmesi" şeklinde sıraladı. HR DERGİ - Temmuz 2003
|