may danışmanlık hizmetleri
Ofis Savaşları

Çekişmeler Nasıl Önlenir?

Çalışanlar arası rekabetin çekişmeye dönüşmesini engelleyecek başlıca yönetim araçlarını Ak Emeklilik Genel Müdürü MeraL Ak Egemen, Finansbank'tan Tunç Akyurt ve May Danışmanlık Kurucu Ortağı Sema Özçer şöyle sıralıyor: 

PERFORMANSI 360 DERECE DEĞERLENDİR

Performans değerlendirme ücret ve terfiye yansıyorsa, adil ve dogru yapılıyor olması daha da önemli. Çalışanlar ve departmanlar arasındaki çekişmeler, 360 derece performans değerlendirme ile engellenebilir. Altların üstlerini değerlendirebildigi yatay ve dikey olarak gerçekleştirilen performans değerlendirmeleri, insan kaynakları departmanları tarafından incelendiğinde haksızlıkların da önüne geçmek mümkün.

ULAŞILABİLİR HEDEFLER KOY

Her şirkette çalışanlara ve birimlere çesitli iş hedefleri konuyor ki onlara ulaşmak için daha fazla gayret gösterilsin ve verimlilik artsın. Ancak hedeflerin doğru belirlenmesi ve gerçekçi olması gerekiyor ki çalışanlar gerçekleştirmek için kendilerini ve birbirlerini yıpratmasın. Hedef zaten imkansız gibiyse çalışan ne için uğraşsın? Ne çok yüksek, ne de çok kolay... Hedeflerin ulaşılabilir ama aynı zamanda biraz zorlayıcı olması gerekiyor.

KAYNAKLARI ADİL BÖLÜŞTÜR

Ulaşılabilir hedefler koymakla da iş bitmiyor. Hedeflere ulaşmak için çalışanlarım ve her birimin ihtiyacı olan kaynaklara, bilgi ve belki de yönetici ilgisine eşit ve adil olarak ulaşabiliyor olması gerek. Tüm imkanların adil olarak bölüştürülmesi, yöneticilerin üzerlerine düşeni yaptıktan sonra çalışanlardan performans beklemeleri gerekiyor. Ondan sonra performanslarını ödüllendirmek veya onlardan şikayetci olmak daha etkili ve adil olacaktır.

YÖNETİCİ OLARAK GÖZÜNÜ AÇIK TUT

Yapılması gereken her sey sıralandığında aslında neredeyse tüm sorumluluğun yöneticilere düştüğü görülüyor. Mare Fidelis'ten Dost Can Deniz'e göre, işyerinde duygusal zekanın gelişmesini destekleyerek mobbing'i engelleyen ve açık iletişimi destekleyen bir kültürü geliştirmek öncelikli hedeflerden olmalı. Ayrıca mobbing semptomlarına karşı duyarlı olarak bu yönde duyum ve şikayetleri değerlendirecek olanlar da yöneticiler.

BusinessWeek Türkiye - 17 Eylül 2006



Gazete: BusinessWeek Türkiye  |  Hit:3257  |  17.09.2006
   
   
anasayfa | biz kimiz | basında biz | danışmanlık hizmetlerimiz | eğitim hizmetlerimiz | investors in people | gelişim atölyesi | referanslarımız | bize ulaşın tasarım xpur.com